Dan Mihai Rădulescu bij Dutch Nationaal Opera & Ballet tijdens Offspring video project ‘In Nabijheid’.
De makers kozen voor een daadwerkelijke confrontatie tussen twee culturen: vijf mannen uit het koor van De Nationale Opera ontmoeten vijf mannen van de Afro-Surinaamse muziekgroep Black Harmony. Dat gebeurt in het enorme decoratelier van DNO, dat midden in de Bijlmer staat, tussen metro en autoverkeer. De stadsgeluiden vormen aanvankelijk de muziek, met af en toe een verre echo uit Aïda. De vervreemding van de moderne stad wordt beschreven in teksten van stadsdichter Gershwin Bonevacia.
In het begin passen de zangers van Black Harmony zich volkomen aan bij die van het operakoor: ze hebben ook zwarte pakken aan, zelfs met ouderwets witte kragen. Dan trekken ze kleurige kostuums aan en zingen hun eigen muziek in het Sranantongo. Langzamerhand komen dan ook de operakoorleden los en gaan soepeler bewegen. In een vrolijke optocht gaan ze dansend met z’n tienen door het gebouw. Iedereen is nu gelijkwaardig. Uiteindelijk blijft alleen de fenomenale, van oorsprong Roemeense danser Dan Radulescu over. Alsof hij in z’n eentje alles en iedereen vertegenwoordigt.